Bundy či mikiny z použitého plastu. Diesel a Coca-Cola zkouší udržitelnou módu

Trend takzvané udržitelné módy se stává čím dál populárnějším nejen ve světě. Řada známých značek využívá metody šetrné k životnímu prostředí nebo recykluje použité materiály. Například italská módní společnost Diesel letos spojila síly s výrobcem nápojů Coca-Cola a společně připravily takovou kolekci oblečení.

Řadu oblečení s příhodným názvem The (Re)Collection světu představily poprvé už koncem září na pařížské přehlídce Fashion Week, na český trh ji ale uvedly teprve ve středu 23. října. „Projekt je součástí naší strategie World Without Waste, která usiluje o řešení globálního problému odpadu z obalových materiálů,“ uvedla mluvčí společnosti Coca-Cola pro Českou republiku Kateřina Eliášová.

Kolekce z vláken vyrobených z použitého plastu nabízí dvanáct základních modelů pro všechna roční období, od unisexové džínové bundy přes dámské i pánské plavky, až po mikiny a trička v různých barvách v rozmezí od 1 400 do 6 800 korun. Coca-Cola a Diesel se však setkaly i s kritikou, podle níž Coca-Cola pouze využívá Diesel, aby ospravedlnila množství plastových lahví, které prodává.

Zájem o recyklaci v oděvním průmyslu obecně roste. Například značka outdoorového oblečení The North Face ve spojení s organizací National Geographic uvedla limitovanou edici z materiálů vyrobených z odpadků sesbíraných v amerických národních parcích. Adidas zase vyvinul běžeckou obuv kompletně z polymeru, který lze po obnošení znovu využít.

 

Text vznikl v rámci kurzu Žurnalistická tvorba I pod vedením Mgr. Ondřeje Trunečky a publikován byl v CAROLINĚ.

 

Foto: Pixabay

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.