Památka, depo a troska. Jak funguje nákladové nádraží Žižkov 22 let po ukončení jeho provozu?

Kryštof Jiřík

Areál svého času provozně nejdokonalejšího nádraží v Evropě dnes už dávno neslouží k účelu, ke kterému byl postaven, tedy překládka zboží z vlaků na nákladní auta.

Charakteristické pro toto nádraží byly podzemní tunely a venkovní ocelové můstky nad kolejemi.

Ačkoliv byla budova vyhlášena za kulturní památku, nedá se říci, že by se jí dostávalo dostatečné péče.

Areál je spíše zaházený odpadky, posprejovaný, a ne moc dobře udržovaný.

Zvenku je navíc obehnán plotem a dovnitř se nedostanete, nejspíše z bezpečnostních důvodů.

V současnosti slouží mimo jiné jako expediční depo několika firem. V budoucnu je v plánu zřídit zde kancelářské a bytové prostory pro až 15 000 obyvatel.

Zatímco nádraží chátrá, přímo vedle něj roste nová rezidenční čtvrť. Ústřední budova má sloužit jako její kulturně-společenské centrum.

V budoucnu se tedy možná dočkáme renovace, kterou by si tento areál zasloužil. V tuto chvíli ho však necháme odpočívat.

Fotoreportáž vznikla v rámci semináře Praktický fotožurnalismus pod vedením Mgr. Františka Gély a Mgr. Sandry Lábové Ph.D.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *