Letošní přírodní sníh zajistil úspěšnou lyžařskou sezonu, tvrdí CzechTourism a AHS

Především díky příznivým sněhovým podmínkám, sílící české ekonomice a investicím do rozvoje skiareálů návštěvnost českých hor každoročně stoupá. „Oproti loňské sezoně se sice návštěvnost zvedla jen o 3 %, ale poslední tři zimy byly z dlouhodobého hlediska nadprůměrné,“ uvedl 11. dubna na tiskové konferenci Libor Knot, ředitel Asociace horských středisek ČR (AHS). Pozitivní trend je patrný i na tržbách, které meziročně vzrostly o 5 %.

Letošní lyžařská sezona byla bohatá na přírodní sníh, a nebylo tudíž třeba tolik zasněžovat. Střediska využila jen asi dvě třetiny z objemu vody, který mají k dispozici na technický sníh. Únor byl díky vydatným srážkám co do návštěvnosti nadprůměrný. Březen zhodnotil Libor Knot jako slabý s brzkým nástupem jara, na mnoha místech proto skončila sezona už před koncem měsíce. Zima jako celek byla teplotně nadprůměrná, teplota vzduchu se pohybovala kolem 0,4 °C a byla vyšší o 1,7 °C. Letos se na sjezdovkách lyžovalo průměrně 109 dnů, tedy méně než v loňském roce.

Horská střediska hodlají investovat i do příští zimní sezony, předběžně počítají zhruba s 800 mil. Kč, což je o 150 mil. víc než vloni. Chystá se například rozšíření areálů včetně nových sjezdovek, kdy největší investice připravují na Lipně a na Ještědu. O povolení ke stavbě šestisedačkové lanovky žádají v Peci pod Sněžkou, na několika místech (např. Špičák na Šumavě, Zadov nebo Deštné) také plánují nové multifunkční objekty s restauracemi, službami a zázemím pro návštěvníky. Největší finanční podpora letošního léta bude směřovat do střediska Dolní Morava, které v srpnu otevře nejdelší bobovou dráhu v Česku a druhou nejdelší v Evropě. Na Lipně pak chtějí rozšířit populární Stezku korunami stromů.

S cílenou propagací českých hor s AHS začala státní příspěvková organizace CzechTourism v roce 2015. „Data z analýzy dokazují, že dlouhodobě realizované aktivity agentury CzechTourism na podporu návštěvnosti horských středisek mají reálný efekt,“ uvedl v tiskové zprávě Jan Herget, ředitel agentury. Ředitelka odboru strategie a marketingu Andrea Jirglová poté představila reklamní spot, který prezentuje české hory jako ideální místo pro rodiny s dětmi a aktivní seniory. Pomocí soutěží o víkendové zájezdy podporuje CzechTourism jednotlivá lyžařská střediska a jejich webové stránky. „K nejoblíbenějším horským oblastem patří Šumava a Krušné hory. Díky blízkosti německých hranic zde tedy značnou část návštěvníků tvoří cizinci,“ objasnil situaci těchto regionů produktový manažer CzT Martin Šlajchrt.

 

Text vznikl v rámci kurzu Žurnalistická tvorba II pod vedením PhDr. Ludmily Trunečkové, Ph.D. a publikován byl v CAROLINĚ.

 

Foto: Pixabay

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *