Ceny Mluvčí roku ovládli Kavka od pražských hasičů a Bálek z pojišťovny Allianz

Z hasičského vyšetřovatele nejlepším českým mluvčím veřejných institucí. Příběh Martina Kavky dominoval vyhlašování oborových cen Mluvčí roku, které druhým rokem pořádal PR klub. Mezi mluvčími soukromého sektoru, respektive PR týmy triumfovali mluvčí Allianz pojišťovny Václav Bálek a PR tým Letiště Praha. Ocenění se předávala za účasti tuzemské špičky z oblasti public relations na slavnostním galavečeru ve čtvrtek 17. října v pražské Galerii kavárny Louvre.

V roce 1994 nastoupil k pražskému Hasičskému záchrannému sboru jako běžný výjezdový hasič, později povýšil na vyšetřovatele. Před dvěma lety se z něj stal tiskový mluvčí sboru. „Řekl jsem si o tuto pozici coby obyčejný hasič. Nelíbilo se mi, jak mí kolegové oblast PR tehdy dělali. Možná trošku nafoukaně jsem jim tehdy řekl, ať mi to dají na tři měsíce a já ukážu, jak má PR správně vypadat,” vzpomínal na své začátky Kavka, který tak boří představy o nutnosti akademického vzdělaní v tomto oboru.

Pražští požárníci za svůj styl komunikace sbírají kladné ohlasy od odborné obce i laické veřejnosti. Jen na twitterovém účtu mají přes 11 tisíc sledujících, na sociálních sítích jsou populární zejména jejich unikátní videa přímo ze zásahů.

Za Kavkou se v kategorii mluvčích veřejného sektoru umístila Petra Kučerová z Vězeňské služby. Třetí skončil Jan Rýdl z Ředitelství silnic a dálnic, který v posledním roce vynikl zejména v krizové komunikaci při potížích s rekonstrukcí dálnice D1.

V neméně prestižní kategorii Nejlepší mluvčí soukromého sektoru pak zvítězil Václav Bálek z Allianz pojišťovny. Absolvent Fakulty žurnalistiky UK po zkušenosti v médiích přešel do pojišťovnictví, v minulosti řídil PR i v České pojišťovně. „Je to překvapivé ocenění, můj sektor je totiž spíš terčem lidí než tím, který by byl oblíben,” přiznal vítěz, který se umístil před druhou Patricií Šedivou z Alzy a bronzovou Gabrielou Bechynskou potravinářského koncernu Mondelez. Nejlepší PR tým má Letiště Praha, které triumfovalo v nové kategorii před týmy Českého statistického úřadu a České spořitelny.

Vítěze všech kategorií vybírali hodnotitelé ze 138 návrhů. Na konečném pořadí měla podíl kromě 23členné poroty tvořené odborníky z praxe i novináři také analýza mediálních výstupů pomocí softwaru Monitora. Vítězové museli nejlépe skloubit kvalitu své práce s etickými principy a standardy profese. Samotná cena Mluvčí roku pořádaná profesní organizací PR klub navazuje na ocenění pořádané Českým klubem mluvčích od roku 2003, loni byla soutěž obnovena po sedmileté pauze.

 

Text vznikl v rámci kurzu Žurnalistická tvorba I pod vedením PhDr. Ludmily Trunečkové, Ph.D. a publikován byl v CAROLINĚ.

 

Foto: iDnes.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.