Sociální sítě lákají florbalové fandy do hlediště
Svět si už dnes nedokážeme představit bez sociálních sítí. A podobně to mají také sportovní kluby, pro které jsou sociální sítě důležitým komunikačním kanálem. Florbalové oddíly využívají k propagaci zápasů a dalších speciálních akcí zejména Facebook a Instagram. Florbalová komunita je totiž mladá, a proto příspěvek na Facebooku zasáhne velkou část publika.
Ze své florbalové tradice a široké členské základny těží dva nejúspěšnější pražské kluby – Tatran Střešovice a Florbal Chodov mají nejvyšší počty fanoušků jak na facebookové stránce, tak na instagramovém účtu. V divácké návštěvnosti na zápasech superligy je to přitom opačně, oba kluby se v ní řadí ke spodní polovině nejvyšší soutěže.
K fanouškům se prostřednictvím sociálních sítí dostávají informace o výsledcích, zajímavosti, vtipná videa a v neposlední řadě kluby vytvářejí tzv. události, kterými zvou fanoušky na nadcházející zápasy. Právě vytváření událostí na Facebooku je jedním z hlavních nástrojů, kterým kluby z nejvyšší soutěže lákají diváky na tribuny. Dalším způsobem jsou jednoduché infografiky. Ty jsou tvořeny tak, aby se uživateli sociální sítě zalíbily a vryly mu do paměti, kdy že to jeho oblíbený klub hraje. Jelikož dnešní doba vyžaduje od médií vizualizaci všeho, jsou právě fotky silným nástrojem sociálních sítí. A ještě více emoce na fotkách. Proto si kluby pečlivě vybírají a hlídají, jaký obsah nasdílí fanouškům na sociální sítě, aby jejich propagace měla efekt.
Počty fanoušků na facebookové stránce:
1. Tatran Střešovice | 8062 |
2. Florbal Chodov | 7097 |
3. Mladá Boleslav | 7007 |
4. 1. SC Vítkovice | 6846 |
5. FbŠ Bohemians | 4513 |
Zdroj: Facebook
Počty fanoušků na Instagramu:
1. Florbal Chodov | 3623 |
2. Tatran Střešovice | 2435 |
3. Mladá Boleslav | 2422 |
4. 1. SC Vítkovice | 2166 |
5. Bulldogs Brno | 2054 |
Zdroj: Instagram
Foto kredit: Anssi Koskinen / Flickr CC