Sociální sítě lákají florbalové fandy do hlediště

Svět si už dnes nedokážeme představit bez sociálních sítí. A podobně to mají také sportovní kluby, pro které jsou sociální sítě důležitým komunikačním kanálem. Florbalové oddíly využívají k propagaci zápasů a dalších speciálních akcí zejména Facebook a Instagram. Florbalová komunita je totiž mladá, a proto příspěvek na Facebooku zasáhne velkou část publika.

Ze své florbalové tradice a široké členské základny těží dva nejúspěšnější pražské kluby – Tatran Střešovice a Florbal Chodov mají nejvyšší počty fanoušků jak na facebookové stránce, tak na instagramovém účtu. V divácké návštěvnosti na zápasech superligy je to přitom opačně, oba kluby se v ní řadí ke spodní polovině nejvyšší soutěže.

K fanouškům se prostřednictvím sociálních sítí dostávají informace o výsledcích, zajímavosti, vtipná videa a v neposlední řadě kluby vytvářejí tzv. události, kterými zvou fanoušky na nadcházející zápasy. Právě vytváření událostí na Facebooku je jedním z hlavních nástrojů, kterým kluby z nejvyšší soutěže lákají diváky na tribuny. Dalším způsobem jsou jednoduché infografiky. Ty jsou tvořeny tak, aby se uživateli sociální sítě zalíbily a vryly mu do paměti, kdy že to jeho oblíbený klub hraje. Jelikož dnešní doba vyžaduje od médií vizualizaci všeho, jsou právě fotky silným nástrojem sociálních sítí. A ještě více emoce na fotkách. Proto si kluby pečlivě vybírají a hlídají, jaký obsah nasdílí fanouškům na sociální sítě, aby jejich propagace měla efekt.

Počty fanoušků na facebookové stránce:

1. Tatran Střešovice 8062
2. Florbal Chodov 7097
3. Mladá Boleslav 7007
4. 1. SC Vítkovice 6846
5. FbŠ Bohemians 4513

Zdroj: Facebook

 

Počty fanoušků na Instagramu:

1. Florbal Chodov 3623
2. Tatran Střešovice 2435
3. Mladá Boleslav 2422
4. 1. SC Vítkovice 2166
5. Bulldogs Brno 2054

Zdroj: Instagram

 

Foto kredit: Anssi Koskinen / Flickr CC

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.