Online festival Crème de la Crème nabízí kinematografickou degustaci
Kina nadále zejí prázdnotou a návštěvníci si na své oblíbené filmy na velkém plátně ještě nějaký čas počkají. Slovenský týden francouzského filmu Crème de la Crème si ale navzdory pandemii dokázal poradit a snímky nabídl online i pro české diváky. Sedmidenní filmovou přehlídku uvedla 12. dubna komedie o moderních technologiích s názvem Delete History.
Crème de la Crème už od roku 2014 přináší to nejzajímavější z francouzské tvorby. Letos se festival uskutečnil prostřednictvím virtuálního kinosálu Edisonline. Jednodenní a týdenní vstupenky tak byly dostupné mimořádně i pro zájemce z Česka. Akci pořádá společnost Film Europe Media Company, která distribuuje kritikou oceněné filmy ze všech koutů světa, spolu s Francouzským institutem na Slovensku, jenž mimo péči o rozvoj francouzského jazyka připravuje přednášky a výstavy.
Hlavním snímkem festivalu se stala francouzsko-belgická satirická komedie Delete History. Vypráví příběh tří přátel, kteří se nedokážou přizpůsobit tempu dnešní doby a zorientovat v moderní každodennosti. Své problémy vyřeší originálním způsobem – technologiím vyhlásí nemilosrdnou válku. Snímek pochází z dílny Benoîta Delépina a Gustava Kerverna a na kontě má zvláštní cenu poroty z německého Berlinale.
Mezi další uvedená díla patří například životopisné drama Obávaný věnované kapitolám ze života slavného režiséra Jeana-Luca Godarda, thriller Milenci, který nevšedně propojuje motiv milostného trojúhelníku s principy klasické noirové detektivky, nebo nové pojetí klasického příběhu Panny orleánské v dramatu Janička z Arku. Na své si přišli i diváci toužící po experimentálním zážitku. Ten jim nabídl režisér Gaspar Noé ve své alternativní novince Lux Æterna. Pro nejmenší fanoušky pořadatelé do programu zařadili animovaný příběh Dilili v Paříži. Po skončení festivalu 18. dubna se všechny filmy přesouvají do virtuálního prostoru projektu #kinaspolu, kde lze koupí lístku podpořit zavřená kina.
Text vznikl v rámci kurzu Psaná žurnalistika pod vedením PhDr. Ludmily Trunečkové, PhD., a publikován byl v CAROLINĚ.
Foto: Pixabay.com