Poslední březnový víkend zpestřila akce Dyzajn market Jaro
První letošní Dyzajn market se uskutečnil o víkendu na náměstí Václava Havla u Národního divadla v Praze. Největší česká open-air prodejní výstava dala prostor 184 převážně českým a slovenským autorům. Dyzajn market Jaro se také zaměřil na módní přehlídky, výstavy, koncerty, workshopy a charitativní projekty.
Na piazzetě Národního divadla si mohli návštěvníci prohlédnout a zakoupit výrobky od tvůrců, designerů a umělců z odvětví, jako jsou šperky, porcelán, móda, papírnictví či bytové doplňky. Občerstvit se mohli u dvaceti stánků s jídlem a pitím. Nechyběl ani doprovodný program, v jehož rámci se konaly tři koncerty a dvě divadelní představení.
Tématem výstavy bylo heslo ZtěSNI Dyzajn. Patnáct autorů vytvořilo speciální projekty přímo pro Dyzajn market Jaro, ze kterých mohli návštěvníci vybírat ten nejlepší. Jeden z hlasujících získá kolekci designerských výrobků v hodnotě 15 tisíc korun. Vítězný projekt zveřejní organizátoři na sociálních sítích a odmění ho bezplatnou účastí na všech letošních Dyzajn marketech.
Dyzajn market Jaro nabídl také zajímavý program pro děti. Součástí výstavního prostoru byl kreativní dětský koutek s tématem Ze života hmyzu. V sobotu i v neděli dopoledne se na pódiu odehrálo dětské divadlo.
Projekt Dyzajn market vznikl v roce 2010. Zakladatelka Terezie Tunková pociťovala v České republice nedostatek podobných akcí. Dyzajn market se koná šestkrát ročně na náměstí Václava Havla. Jeho předností je vstup zdarma, bez bariér a možný je i s domácími mazlíčky.
Text vznikl v rámci kurzu Žurnalistická tvorba II pod vedením PhDr. Ludmily Trunečkové, Ph.D. a publikován byl v CAROLINĚ.
Foto: Dyzajn market