Lunchmeat představil symbiózu současného obrazu a zvuku
Tři noci, přes padesát umělců z celého světa. V Praze se odehrál devátý ročník festivalu Lunchmeat, progresivní přehlídky současné elektronické hudby a vizuálního umění. Od čtvrtečního večera do brzkých hodin sobotního rána prvního říjnového víkendu se na dvou pódiích v podzemí Veletržního paláce představily špičkové projekty jak z domácí, tak zahraniční scény.
První část každého večera patřila živým audiovizuálním vystoupením. S tzv. live acty vystoupili například Actress, Amnesia Scanner, Fatima Al Qadiri & Transforma, Lee Gamble, Aïsha Devi & Emile Barret nebo také Demdike Stare & Michael England. V živém setu se také představili Neon Chambers – zcela nový projekt, za kterým stojí dva vizionáři experimentálního techna Sigha a Kangding Ray.
Postupem času si přišli na své i fanoušci syrového klubového ravu, především pak v DJ setech multižánrové producentky JASSS, kolektivu labelu Night Slugs nebo Regise, zakladatele britského labelu Downward Records. V programu se také objevily méně známé, přesto slibné projekty. „Oproti loňskému roku jsme se rozhodli nevozit hvězdy typu Bena Frosta, které by z programu vyčnívaly. Místo toho jsme se snažili přivézt více projektů, které třeba nemají ještě tak velké jméno, ale jsou velmi zajímavé a my cítíme, že mají obrovský potenciál,“ uvedl pro Carolinu spolupořadatel festivalu Jan Noháč.
Přestože větší část programu tvořili hosté ze zahraničí, domácí zastoupení bylo letos rekordní. „Podařilo se nám poskládat program, který zahrnul osmnáct jmen výhradně z domácí scény, což je zdaleka nejvíc v historii celého festivalu,“ popsal Noháč. Festival tak získal možnost představit nejen zajímavé projekty ze zahraničí českému publiku, ale i naopak. „Reakce zahraničního publika byly pozitivní a jen dokládají, že česká scéna je na vzestupu. Za poslední roky se u nás objevila řada nových klubů, kolektivů, hudebních či vizuálních projektů, které si mezinárodní pozornost určitě zaslouží,“ dodal Noháč.
Festivalový tým pro návštěvníky připravil také doprovodný program v podobě výstavy v prostorách proskleného přízemního Korza, několika workshopů a sympozia digitálního umění.
Festival se poprvé představil v roce 2010. Od té doby se pravidelně řadí mezi hlavní kulturní události pražského podzimu. Pořádají ho kolektiv Lunchmeat, kreativní studio a nezávislý label se zaměřením na digitální média.
Text vznikl v rámci kurzu Žurnalistická tvorba I pod vedením PhDr. Ludmily Trunečkové, Ph.D. a publikován byl v CAROLINĚ.
Foto: Lunchmeat