Udržitelnost není jenom ekologický pojem, řekl v debatě manažer Coca-Coly
Mezinárodní korporace si stále více všímají svých dopadů na životní prostředí a snaží se ho minimalizovat. „My se třeba řídíme cíli udržitelného rozvoje, které vydala OSN,“ řekl Jan Václav Kašpar, manažer společenské odpovědnosti a komunit Coca-Coly, v sobotu 14. listopadu na studentské konferenci Pražský barcamp. Ta si klade za cíl otevřít kariérní obzory mladým lidem.
Podle Kašpara je udržitelnost mnohem víc než jen třídění. Firmy reagují na nutnost změny v lidském chování k planetě a upravují výrobu i distribuci. Například v sídle Coca-Coly v pražských Kbelích vytvořili mokřad, kam stéká dešťová voda, která by jinak zbytečně skončila v kanalizaci a posléze v čističce. Technikům také vyměnili klasické automobily za hybridní, které jezdí částečně na elektřinu. „Do našich partnerských prodejen dodáváme ledničky, které se samy dokážou přepnout do úsporného režimu, když má zrovna obchod zavřeno,“ vysvětlil Kašpar. Společnosti se už dávno nezaměřují jen na ekologickou udržitelnost.
Stále častěji se věnují vztahům na pracovišti, aby se zaměstnanci cítili dobře a do práce chodili s chutí. Kromě toho často podporují neziskové programy. „Stále více se můžete při pohovorech setkat s tím, že uchazeči chtějí vědět, co daná firma dělá pro životní prostředí,“ uvedl Kašpar a dodal, že „existuje několik nezávislých soutěží a žebříčků, kde to lze zjistit“.
Text vznikl v rámci kurzu Žurnalistická tvorba I – seminář psaní C pod vedením Mgr. Ondřeje Trunečky a publikován byl v CAROLINĚ.
Foto: Pixabay.com