Letošní přírodní sníh zajistil úspěšnou lyžařskou sezonu, tvrdí CzechTourism a AHS

Především díky příznivým sněhovým podmínkám, sílící české ekonomice a investicím do rozvoje skiareálů návštěvnost českých hor každoročně stoupá. „Oproti loňské sezoně se sice návštěvnost zvedla jen o 3 %, ale poslední tři zimy byly z dlouhodobého hlediska nadprůměrné,“ uvedl 11. dubna na tiskové konferenci Libor Knot, ředitel Asociace horských středisek ČR (AHS). Pozitivní trend je patrný i na tržbách, které meziročně vzrostly o 5 %.

Letošní lyžařská sezona byla bohatá na přírodní sníh, a nebylo tudíž třeba tolik zasněžovat. Střediska využila jen asi dvě třetiny z objemu vody, který mají k dispozici na technický sníh. Únor byl díky vydatným srážkám co do návštěvnosti nadprůměrný. Březen zhodnotil Libor Knot jako slabý s brzkým nástupem jara, na mnoha místech proto skončila sezona už před koncem měsíce. Zima jako celek byla teplotně nadprůměrná, teplota vzduchu se pohybovala kolem 0,4 °C a byla vyšší o 1,7 °C. Letos se na sjezdovkách lyžovalo průměrně 109 dnů, tedy méně než v loňském roce.

Horská střediska hodlají investovat i do příští zimní sezony, předběžně počítají zhruba s 800 mil. Kč, což je o 150 mil. víc než vloni. Chystá se například rozšíření areálů včetně nových sjezdovek, kdy největší investice připravují na Lipně a na Ještědu. O povolení ke stavbě šestisedačkové lanovky žádají v Peci pod Sněžkou, na několika místech (např. Špičák na Šumavě, Zadov nebo Deštné) také plánují nové multifunkční objekty s restauracemi, službami a zázemím pro návštěvníky. Největší finanční podpora letošního léta bude směřovat do střediska Dolní Morava, které v srpnu otevře nejdelší bobovou dráhu v Česku a druhou nejdelší v Evropě. Na Lipně pak chtějí rozšířit populární Stezku korunami stromů.

S cílenou propagací českých hor s AHS začala státní příspěvková organizace CzechTourism v roce 2015. „Data z analýzy dokazují, že dlouhodobě realizované aktivity agentury CzechTourism na podporu návštěvnosti horských středisek mají reálný efekt,“ uvedl v tiskové zprávě Jan Herget, ředitel agentury. Ředitelka odboru strategie a marketingu Andrea Jirglová poté představila reklamní spot, který prezentuje české hory jako ideální místo pro rodiny s dětmi a aktivní seniory. Pomocí soutěží o víkendové zájezdy podporuje CzechTourism jednotlivá lyžařská střediska a jejich webové stránky. „K nejoblíbenějším horským oblastem patří Šumava a Krušné hory. Díky blízkosti německých hranic zde tedy značnou část návštěvníků tvoří cizinci,“ objasnil situaci těchto regionů produktový manažer CzT Martin Šlajchrt.

 

Text vznikl v rámci kurzu Žurnalistická tvorba II pod vedením PhDr. Ludmily Trunečkové, Ph.D. a publikován byl v CAROLINĚ.

 

Foto: Pixabay

En tanke om “Letošní přírodní sníh zajistil úspěšnou lyžařskou sezonu, tvrdí CzechTourism a AHS

  • 27. 4. 2019 at 22:42
    Permalink

    Článek byl sice moc pěknej, ale neplatí to teda všude. U nás kousek od Mikulova, kde provozujeme sjezdovku, stála sezóna za starou belu. Lidí tam lyžovali tak max dva měsíce, až jsme tam museli dokonce se starou házet kýble se sněhem, aby bylo dost aspoň na sáňkování.

    Svar

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *