Plány Správy železnic: Smíchovské nádraží či trať z Kladna do Ruzyně
Veronika Šlaisová —
Správa železnic plánuje v příštím roce pracovat na bezmála 100 kilometrech tratí, zároveň začne i očekávaná rekonstrukce Smíchovského a Masarykova nádraží v Praze. Dále skončí přestavba staničních budov v Plzni a Českých Budějovicích. Plány do dalšího roku představil generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda spolu s ministrem dopravy Martinem Kupkou (ODS) na tiskové konferenci ve čtvrtek 23. listopadu.
„Pro příští rok jsou připravené potřebné finanční prostředky, aby bylo možné pracovat na 59 kilometrech nových tratí a na dalších 39 kilometrech práce poběží,“ představuje Kupka. Vláda investuje do železnice 57,5 miliardy korun.
To je ve srovnání s letoškem (64,3 miliardy) menší částka, přednost dostanou silnice. „Pokles vyjadřuje větší objem projektů na silnicích, o to více se bude na železnici připravovat,“ vysvětluje rozhodnutí Kupka.
I přes nižší finance začne několik významných projektů: například poměrně dlouhý úsek mezi Ruzyní a Kladnem. Tato trasa je zároveň součástí plánu železnice na letiště, díky kterému by se cestující mohli dostat z Letiště Václava Havla do centra hlavního města jednodušeji.
V následujícím roce začnou přestavby Smíchovského a Masarykova nádraží v Praze. „Přinesou výrazně vyšší komfort cestování, a to včetně pohodlného přestupu na další druhy dopravy,“ objasňuje Kupka. Modernizace čeká i významné železniční uzly v Hradci Králové a České Třebové.
Letos Správa železnic dokončí opravy na 89 kilometrech tratí. Nová nádraží už mají v Písku, Karviné nebo Světlé nad Sázavou.
Text vznikl na semináři Žurnalistická tvorba pod vedením Mgr. Ondřeje Trunečky, Ph.D.
Zdroj obrázku: Správa železnic rozšiřuje park speciálních vozidel pro diagnostiku. In: Silnice železnice [online]. 2021 [cit. 2023-12-12]. Dostupné z: https://silnice-zeleznice.cz/mestska-doprava/sprava-zeleznic-rozsiruje-park-specialnich-vozidel-pro-diagnostiku-596