Baťa slaví 125 let existence extravagantní módní show a soutěží mladých návrhářů
Palác Žofín v Praze se 13. a 14. dubna stal dějištěm Baťa Fashion Weekendu 2019. Letošní ročník s názvem Evoluce stylu nabízel módní přehlídky, kreativní dílny a výstavu obuvi minulosti, přítomnosti i budoucnosti – tu v podobě finále Baťa Young Designers’ Challenge. Vítězi soutěže se stali Natálie Nepovímová z pražské UMPRUM, Tuvshin Batkhuu z Florentské univerzity a Cyprian Kavita Kiswili z Nairobské univerzity v Keni.
Deset designérů ze tří univerzit se utkalo ve třetím ročníku soutěže mladých návrhářů. Zadáním bylo navrhnout tenisku, která odráží kořeny firmy a zároveň ukazuje vpřed. Jednotlivé návrhy předvedli modelky a modelové na přehlídkách doplněných o světelnou show a taneční vystoupení. Všechny tři vítězné páry tenisek se budou sériově vyrábět a prodávat ve vybraných prodejnách Baťa po celém světě.
Na výstavách se mohli návštěvníci seznámit s aktuálními kolekcemi, jako jsou Red Label vycházející z trendů newyorských a londýnských ulic, sportovní Baťa Light či červenobílá edice tenisek Baťa Heritage vzniklá spoluprací se značkou Coca-Cola. Baťa zde též globálně představil novou řadu Mello od Baťa Power inspirovanou žužu bonbónem marsmallow.
Připomínkou 125 let od založení značky byla výstava historické obuvi zapůjčené Muzeem jihovýchodní Moravy ve Zlíně reprezentující průřez dějinami firmy. K vidění bylo též vybavení a nářadí z dílny Tomáše Bati, které on a jeho zaměstnanci skutečně používali, a informační panely shrnující životní dráhu této osobnosti českého obuvnického průmyslu.
Text vznikl v rámci kurzu Žurnalistická tvorba II pod vedením PhDr. Ludmily Trunečkové, Ph.D. a publikován byl v CAROLINĚ.
Foto: Prague Morning